Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
2041591204   Del desenvolupament de la llengua oral a l'aprenentatge de la llengua escrita
2021-2022   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   25/4/2022 - 1/6/2022 (30 hores) de 16:45h a 19:15h
   ESC Rafael Casanova
   c. Guasch, 80 (Badalona) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Badalona
  
   Activitat en format virtual.
  
Accessos   Veure Plànol
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es tracta de donar pautes i estratègies d’intervenció per facilitar el desenvolupament de la llengua oral i el seu ús a l’escola, com a base indispensable per a l’aprenentatge de la llengua escrita. Alhora es revisaran els processos indispensables per a l’adquisició de la lectura i escriptura que cal treballar en aquestes etapes.
  
Objectius   1. Identificar els diferents component lingüístics en el llenguatge de l’alumnat i relacionar-lo amb els continguts curriculars
2. Entendre l’entorn escolar i, concretament, l’aula com un entorn privilegiat pel desenvolupament i creixement de llenguatge.
3. Ser conscient de la idoneïtat de moltes de les situacions de la jornada escolar per afavorir interaccions comunicatives amb l’alumnat i potenciar-les.
4. Identificar els processos en l’aprenentatge de la llengua escrita: el treball de la consciència fonològica com a procés indispensable en l’adquisició del codi alfabètic.
5. Millorar les pràctiques educatives en l’àmbit de la llengua tant oral com escrita i valorar la necessitat d’elaborar una programació lineal i coordinada de l’àrea de llengua per a tota que faciliti el desenvolupament de les capacitats i competències comunicatives i lingüístiques i l’aprenentatge de la llengua escrita de l’alumnat.
  
Continguts   SESSIÓ 1. DIA 25/4/22
1. Necessitat d’un treball sistemàtic del llenguatge oral a l’escola.
2. Nocions generals sobre què és el llenguatge i com s’adquireix.

SESSIÓ 2. DIA 2/5/22
3. Estratègies que afavoreixen l’adquisició del llenguatge
4. L’entorn escolar i el llenguatge. Pautes per treballar el llenguatge
oral a l’aula: COM i QUAN

SESSIÓ 3. DIA 9/5/22
5. Dimensions per a l’aprenentatge de la llengua escrita.
6. Processos per a l’apropiació del codi alfabètic. Descripció.
7. La consciència fonològica i el seu paper en el desenvolupament del
llenguatge oral i en l’aprenentatge de la llengua escrita. Com es
treballa.
SESSIÓ 4. DIA 16/5/22
Bases d’una programació per desenvolupar la llengua oral i escrita:
- Escoltar i comprendre
- Parlar i conversar
- Llegir i comprendre
- Escriure
SESSIÓ 5. DIA 30/5/22
Programació de l’Etapa Infantil: P3, P4, P5
SESSIÓ 6. DIA 6/5/22
Programació de Cicle Inicial: 1r. 2n. (3r.)

  
Formador/a   Enriqueta Garriga
  
Avaluació   Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
  
Requisits de  certificació   Assistència a un mínim del 80% de les hores de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
  
E-mail   crp-badalona@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dilluns   25/04/2022   1645   1915 
 Sessió 2   dilluns   02/05/2022   1645   1915 
 Sessió 3   dilluns   09/05/2022   1645   1915 
 Sessió 4   dilluns   16/05/2022   1645   1915 
 Sessió 5   dilluns   23/05/2022   1645   1915 
 Sessió 6   dimecres   01/06/2022   1645   1915 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent