2041591204 |
Del desenvolupament de la llengua oral a l'aprenentatge de la llengua escrita |
2021-2022 |
Assessorament. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
25/4/2022 - 1/6/2022 (30 hores) de 16:45h a 19:15h |
|
ESC Rafael Casanova |
|
c. Guasch, 80 (Badalona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Badalona
|
| |
|
Activitat en format virtual. |
| |
Accessos |
Veure Plànol
|
Inscripció |
07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Es tracta de donar pautes i estratègies d’intervenció per facilitar el desenvolupament de la llengua oral i el seu ús a l’escola, com a base indispensable per a l’aprenentatge de la llengua escrita. Alhora es revisaran els processos indispensables per a l’adquisició de la lectura i escriptura que cal treballar en aquestes etapes.
|
| |
Objectius |
1. Identificar els diferents component lingüístics en el llenguatge de l’alumnat i relacionar-lo amb els continguts curriculars
2. Entendre l’entorn escolar i, concretament, l’aula com un entorn privilegiat pel desenvolupament i creixement de llenguatge.
3. Ser conscient de la idoneïtat de moltes de les situacions de la jornada escolar per afavorir interaccions comunicatives amb l’alumnat i potenciar-les.
4. Identificar els processos en l’aprenentatge de la llengua escrita: el treball de la consciència fonològica com a procés indispensable en l’adquisició del codi alfabètic.
5. Millorar les pràctiques educatives en l’àmbit de la llengua tant oral com escrita i valorar la necessitat d’elaborar una programació lineal i coordinada de l’àrea de llengua per a tota que faciliti el desenvolupament de les capacitats i competències comunicatives i lingüístiques i l’aprenentatge de la llengua escrita de l’alumnat.
|
| |
Continguts |
SESSIÓ 1. DIA 25/4/22
1. Necessitat d’un treball sistemàtic del llenguatge oral a l’escola.
2. Nocions generals sobre què és el llenguatge i com s’adquireix.
SESSIÓ 2. DIA 2/5/22
3. Estratègies que afavoreixen l’adquisició del llenguatge
4. L’entorn escolar i el llenguatge. Pautes per treballar el llenguatge
oral a l’aula: COM i QUAN
SESSIÓ 3. DIA 9/5/22
5. Dimensions per a l’aprenentatge de la llengua escrita.
6. Processos per a l’apropiació del codi alfabètic. Descripció.
7. La consciència fonològica i el seu paper en el desenvolupament del
llenguatge oral i en l’aprenentatge de la llengua escrita. Com es
treballa.
SESSIÓ 4. DIA 16/5/22
Bases d’una programació per desenvolupar la llengua oral i escrita:
- Escoltar i comprendre
- Parlar i conversar
- Llegir i comprendre
- Escriure
SESSIÓ 5. DIA 30/5/22
Programació de l’Etapa Infantil: P3, P4, P5
SESSIÓ 6. DIA 6/5/22
Programació de Cicle Inicial: 1r. 2n. (3r.)
|
| |
Formador/a |
Enriqueta Garriga
|
| |
Avaluació |
Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d'aspectes relacionats amb els continguts de l'activitat formativa.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència a un mínim del 80% de les hores de la formació.
Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l'aprofitament i la transferència immediata.
|
| |
E-mail |
crp-badalona@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
25/04/2022 |
1645 |
1915 |
Sessió 2 |
dilluns |
02/05/2022 |
1645 |
1915 |
Sessió 3 |
dilluns |
09/05/2022 |
1645 |
1915 |
Sessió 4 |
dilluns |
16/05/2022 |
1645 |
1915 |
Sessió 5 |
dilluns |
23/05/2022 |
1645 |
1915 |
Sessió 6 |
dimecres |
01/06/2022 |
1645 |
1915 |
|
| |